آموزش
ضیافت اندیشه
رفتارهای پُرتکرار دانشآموزان در کلاس /استاد کامیاب
طرح دانشافزایی ضیافت اندیشه ویژه کانون مدارس اسلامی ایران
خلاصه :
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس*
همکاران گرامی،
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عناوین این رفتارها که اغلب در کلاس درس دیده می شوند اینهاست:
دانش آموز خجالتی
دانش آموز شلوغ
دانش آموز ترسو
دانش آموز تنبل
دانش آموز بی دقت
دانش آموز تجاوزگر
دانش آموز پرخاشگر
دانش آموز دیرفهم
دانش آموز ناسازگار
دانش آموز گوشه گیر
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
1⃣برای شناخت صحیحِ رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان، به نشانه ها و ویژگی های آنها اشاره مختصری می کنم.
2⃣نوع رفتار متناسب با آن را تبیین می کنم
📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋
این نوبت *دانش آموز شلوغ*
ویژگی ها:
1.از چیزی نمی ترسد
2. بی اجازه صحبت می کند
3. غیرقابل تحمل و جاه طلب است
4. دوستان زیادی دارد
5. به هرسؤالی بی مهابا پاسخ می دهد
6. مایل است مرکز توجه باشد
7. گاهی عصبانی می شود
8. به دیگران اجازه نمی دهد کلامشان منعقدشود.
*علت*
✅معمولا رفتارهای اینگونه دانش آموزان به دلیل مسائل متابولیک و مزاجی، روی می دهد و آزمایش های تیروئید می تواند مفید باشد.
✅خانواده های بی نظم و بی برنامه هم، در ایجاد این رفتار مؤثرند. تبعیض بین کودکان و فشارهای داخلی در منزل نیز می توانند مورد توجه قرارگیرند.
*نوع رفتار معلم* چگونه باید باشد؟
1. به او مهارتهای اجتماعی را آموزش بدهید
2. برگزاری جلسه مصاحبه با اولیا و همراهی با آنان
3. با احتیاط به او مسئولیت بدهید
4. اگر خارج از نوبت کاری انجام داد از او پذیرفته نشود
5. هرگز تنبیه و محروم نشود
6. ترغیب به مطالعه شود
7. ایفای نقش معکوس را در اجرای نمایش کلاسی، به عهده بگیرد
8. تهدید و تهمت و سوءظن از او برداشته شود
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
موفق باشید