مقالات

ضیافت اندیشه

رفتارهای پُرتکرار دانش‌آموزان در کلاس /استاد کامیاب (شماره ۱۱ : دانش آموز گوشه‌گیر)

طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه ویژه کانون مدارس اسلامی ایران


خلاصه :

رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس *شماره ۱۱ : دانش‌آموز گوشه‌گیر* *استاد کامیاب*

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
       *رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس*

همکاران گرامی،
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع  هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عناوین رفتارهای مخل ، که اغلب در کلاس درس دیده می شوند اینهاست:
دانش آموز خجالتی
دانش آموز شلوغ
دانش آموز ترسو
دانش آموز تنبل
دانش آموز بی دقت
دانش آموز تجاوزگر 
دانش آموز پرخاشگر
دانش آموز دیرفهم
دانش آموز ناسازگار 
دانش آموز گوشه گیر
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
1⃣برای شناخت صحیحِ رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان، به نشانه ها و ویژگی های آنها اشاره مختصری می کنم.
2⃣نوع رفتار متناسب با آن را پیشنهاد می کنم
📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋

📌این نوبت  *دانش آموز گوشه گیر*

 *ویژگی ها* :
1. اغلب عبوس و غمگین است. 
2. سؤالات دیگران را نادیده می گیرد. 
3. عقایدش را بی ارزش می داند. 
4. منظورش را نمی تواند درست بیان کند. 
5. بیشتر اوقات در رؤیا و توهم به سر می برد. 
6. زود ناامید و مأیوس می شود. 
7. با بزرگترها کمتر ارتباط برقرار می‌کند. 
8. شکست هایش زیاد و موفقیت هایش کم هستند. 

* پاره ای از علت ها*

✅ فردی درونگراست. لذا هوش میان فردی او ضعیف است. 
✅ از شکست هراس دارد. 
✅ محبت ناب و رفاقت صمیمی کافی را تجربه نکرده است. 

📌  *نوع رفتار معلم* چگونه باید باشد؟
1. به او محبت کنید
2. در فعالیت های جمعی او را شرکت دهید. 
3. او را محکوم نکنید. 
4. به او فرصت صحبت کردن در جمع بدهید و تشویقش کنید. 
5. او را در تیم ورزشی عضو کنید. 
6. به او تلقین کنید که می تواند موفق باشد یا بشود. 
7. وقتی شروع به صحبت کرد با دقت و تا آخرین کلمه، فقط به او گوش بسپارید. 
 
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
موفق باشید

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.