مقالات
ضیافت اندیشه
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۱۰ : دانش آموز ناسازگار* *استاد کامیاب*
طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه ویژه کانون مدارس اسلامی ایران
خلاصه :
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۱۰ : دانش آموز ناسازگار* *استاد کامیاب*🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس*
همکاران گرامی،
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عناوین رفتارهای مخل ، که اغلب در کلاس درس دیده می شوند اینهاست:
دانش آموز خجالتی
دانش آموز شلوغ
دانش آموز ترسو
دانش آموز تنبل
دانش آموز بی دقت
دانش آموز تجاوزگر
دانش آموز پرخاشگر
دانش آموز دیرفهم
دانش آموز ناسازگار
دانش آموز گوشه گیر
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
1⃣برای شناخت صحیحِ رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان، به نشانه ها و ویژگی های آنها اشاره مختصری می کنم.
2⃣نوع رفتار متناسب با آن را پیشنهاد می کنم
📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋
📌این نوبت *دانش آموز ناسازگار*
*ویژگی ها* :
1. در گروه به ندرت حضور می یابد.
2. از مدرسه و کارهای مدرسه خوشش نمی آید.
3. به تحصیل و درس بی علاقه است.
4. حسود است و خود را انسان موفقی نمی داند.
5. ساکت و آرام نمی نشیند.
6. مغرور است.
7. در ارتباط برقرارکردن با همکلاسی هایش مشکل دارد.
* پاره ای از علت ها*
✅ تفاوت های فرهنگی و قومی و سطح اجتماعی ممکن است وجود داشته باشد.
✅ بی انگیزه شده است. ریشه اش در منزل یا مقطع تحصیلی قبلی او قراردارد. آن را پیدا کنید.
✅ بررسی علل رفتاری او به مشاوره بالینی همراه با سیاهه پرونده محرمانه تحصیلی نیاز دارد.
📌 *نوع رفتار معلم* چگونه باید باشد؟
1. او را تشویق کنید که با دیگران دوستی کند
2. به بهانه کارگروهی، پیوند او را با دیگران گسترش بدهید.
3. اردو، بازدید و فعالیت های عصرمانی برایش مفیدند.
4. کمکش کنید که رفتارش را ارزیابی کند.
5. فرصت و مسئولیت در گروه، گاهی مفید خواهد بود. آزمایش کنید.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
موفق باشید