آموزش
ضیافت اندیشه
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۳ : دانش آموز ترسو* *استاد کامیاب*
خلاصه :
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۳ : دانش آموز ترسو* *استاد کامیاب*🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس*
همکاران گرامی،
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عناوین این رفتارها که اغلب در کلاس درس دیده می شوند اینهاست:
دانش آموز خجالتی
دانش آموز شلوغ
دانش آموز ترسو
دانش آموز تنبل
دانش آموز بی دقت
دانش آموز تجاوزگر
دانش آموز پرخاشگر
دانش آموز دیرفهم
دانش آموز ناسازگار
دانش آموز گوشه گیر
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
1⃣برای شناخت صحیحِ رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان، به نشانه ها و ویژگی های آنها اشاره مختصری می کنم.
2⃣نوع رفتار متناسب با آن را تبیین می کنم
📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋
این نوبت *دانش آموز ترسو*
ویژگی ها:
1. مضطرب و نگران است
2. ناگهان مأیوس می شود
3. ثبات در انجام کارهایش ندارد
4. به رعایت اخلاق توجه فراوانی دارد
5. ساکت و آرام است
6. هیچگاه ریسک نمی کند
7. محتاط است و در پاسخ ها داوطلب نمی شود
*علت*
✅ اغلب ریشه در دوران خردسالی دارد و برای حل آن باید به روش بالینی درمان شود
*نوع رفتار معلم* چگونه باید باشد؟
1. صمیمانه به او توجه کنید
2. کارهای مورد علاقه اش را به او واگذار کنید
3. شاگردان را با پارکینگ افکار آشنا کنید
4. فعلا او را حمایت کنید
5. روی اعتماد به نفس او کارکنید
6. امورساده و قابل انجامی را به او واگذار کنید
7. موقعیت های موفق را برایش مهندسی کنید
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
موفق باشید