مقالات
ضیافت اندیشه
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۹ : دانش آموز دیر فهم* *استاد کامیاب*
طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه ویژه کانون مدارس اسلامی ایران
خلاصه :
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس* *شماره ۹ : دانش آموز دیر فهم* *استاد کامیاب*🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
*رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان در کلاس*
همکاران گرامی،
همانگونه که هوش بهرهای چندگانه، در یادگیری مؤثر هستند،انواع هوش اجتماعی EQ نیز موجب بروز رفتارهای متفاوتی می شود. گاهی مفید و گاهی مخل کلاس
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
عناوین رفتارهای مخل ، که اغلب در کلاس درس دیده می شوند اینهاست:
دانش آموز خجالتی
دانش آموز شلوغ
دانش آموز ترسو
دانش آموز تنبل
دانش آموز بی دقت
دانش آموز تجاوزگر
دانش آموز پرخاشگر
دانش آموز دیرفهم
دانش آموز ناسازگار
دانش آموز گوشه گیر
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
1⃣برای شناخت صحیحِ رفتارهای پُرتکرار دانش آموزان، به نشانه ها و ویژگی های آنها اشاره مختصری می کنم.
2⃣نوع رفتار متناسب با آن را پیشنهاد می کنم
📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋📋
📌این نوبت *دانش آموز دیرفهم*
*ویژگی ها* :
1. دامنه توجهش محدود است.
2. مسائل یادگرفته شده را نمی تواند تعمیم بدهد.
3. وضع جسمی نامتعادلی دارد.
4. احساس ناامنی می کند.
5. پیشرفت تحصیلی او کمتر از بقیه است.
6. در بحث ها و فعالیت های گروهی شرکت نمی کند.
7. از درسها لذت نمی برد.
* پاره ای از علت ها*
✅ به اندازه کافی درک نشده است
✅ مزاج بلغمی داشتن یا نوع تغذیه باید بررسی شود
✅ معمولا به مشاوره تخصصی و کلینیکی نیاز دارد
📌 *نوع رفتار معلم* چگونه باید باشد؟
1. کارها و فعالیت های ساده و در سطح کتاب به او محول شود.
2. موقعیتی فراهم کنید که او احساس موفقیت کند
3. از دانش آموز قوی تر برای کمک به او استفاده کنید.
4. در فعالیت های فوق برنامه یا عملی شرکت کند.
5. میزان تکالیف او را متعادل کنید.
6. سطح انتظارات خودتان و والدینش را از او، پایین بیاورید.
7. او را هیچگاه ملامت نکنید.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
موفق باشید